Helsinki Horse Show on viiden tähden kansainvälinen esteratsastuskilpailu, jonka pitää näyttää myös viiden tähden tapahtumalta. Helsingin Jäähalli muutetaan tiukalla aikataululla muutamassa päivässä jääkiekon pyhätöstä ratsastusareenaksi. Tätä uskomatonta muutosta on osaltaan toteuttamassa Horse Show’n uusi yhteistyökumppani Print Team Finland Oy.
Print Team on lahtelainen, mutta koko maassa toimiva perheyritys, joka on tehnyt mainosmateriaaleja jo vuodesta 2009. Horse Show’n mainosmateriaaleista ja ilmeestä Jäähallilla vastaa mainostaikuriksi itseään tituleeraava toimitusjohtaja Kapa Eronen.
Mainostaikuri Kapa ei ole ennen päässyt tekemään Horse Show’n tasoista hevostapahtumaa. Kokemusta on kuitenkin kertynyt runsaasti muista suurista tapahtumahankkeista, kaikkea Cheekin konsertista Salpauselän hiihtokisoihin.
”Suurin rutistus viime aikoina on ollut Salpauselän kisat”, kertoo Kapa. ”Ulkotapahtumissa on aina omat haasteensa, kuten esim. tuuli.” ”Kaikenlaisia muitakin työhaasteita on tullut ratkottua. Omituisin mainospaikka on ollut delfiinialtaan pohjalla. Mainoksen asentamiseen tarvittiin sukeltajaa.”
Print Team tuottaa kaikkea käyntikorteista isoihin mainospintoihin. Ala on myös muuttunut paljon vuosien varrella.
”Se mikä on muuttunut vuosien aikana, on sähköistyminen ja valmistustavat. Viimeisen 30 vuoden aikana muutos manuaalisesta digitaaliseen on ollut huima. Print Team on aina halunnut olla askeleen edellä kehitystä. Tulee seurattua koko ajan alan messuja, maahantuojia, laitevalmistajia ja softia.”
”Vastuullisuus on tullut voimakkaasti mukaan. Nykyään käytämme enemmän kierrätysmateriaaleja, niin paljon kuin mahdollista. PVC-vapaat materiaalit ovat tulleet markkinoille pikkuhiljaa. Tähän mennessä materiaalit ovat olleet öljypohjaisia. Meille oman tuotannon vastuullisuus on tärkeä asia. Keskitymme kierrättämiseen, käytämme tuulisähköä ja kompensoimme päästöjä, valaistuksessa käytettään vain ledejä, ihan vain muutamia ympäristötekoja mainitakseni”, toteaa Kapa.
Viimeisimmät kommentit