Tuhat euroa Helsinki International Horse Shown parhaan FWB-estehevosen kasvattajalle

Lauri Jalkasen muistopalkinto jaetaan sunnuntain näytöksessä.

Kesällä 2022 edesmenneen Lauri Jalkasen muistoksi jaettava palkinto jaetaan jatkossa vuosittain Helsinki International Horse Show:n parhaiten menestyneen FWB-estehevosen kasvattajalle. Kiertopalkinnon lisäksi kasvattaja palkitaan 1.000 eurolla.

Lauri Jalkanen toimi yli 20 vuoden ajan mm. Helsingin Sanomien ratsastustoimittajana sekä kirjoitti hevosjalostuksen historiaan liittyviä teoksia, joista merkittävimpänä Suomen Ratsujalostus (1984) sekä Suomalaisen lämminveriratsun matka huipulle (2015). Esteratsastus oli Lauri Jalkaselle lajeista läheisin ja HIHS tapahtumista tärkein.

Ratsastajat ja omistajat saavat kilpailuissa ansaitusti paljon huomiota, mutta palkinnolla halutaan kohdistaa huomiota heihin, jotka mahdollistavat urheilumme sekä osaltaan tukea kotimaista kasvatusta. Palkinto jaetaan menestyneimmän FWB-hevosen kasvattajalle sunnuntain Pohjola Grand Prix -luokan yhteydessä. Sen tulevat jakamaan Orvokki Jalkanen, FWB-yhdistyksen puheenjohtaja Håkan Wahlman sekä HIHS:n tapahtumajohtaja Tom Gordin.

Lisätietoja:
Tomi Jalkanen, 045 630 3234, tomi@spektaakkeli.fi